onsdag 10 november 2010

10 november

Det har gått en massa dagar. Jag ska inte skylla på att jag inte haft tid (inte för att jag måste ursäkta mig), men jag har lagt mest energi på läsning och skrivande. Just nu läser jag Molières Tartuffe. Det är en himla rolig och välskriven fransk-klassicistisk komedi, vilken jag upplever som aningen samhällssatirisk. Typiskt fransmän :) Dessförinnan läste jag Fedra, skriven av Racine. Det är en tragedi och har samma språk och stilistiska innehåll som den antika dramatiken (varav namnet fransk-klassicismen).

Idag var jag och jobbade några timmar på Kronans DV, det var skoj att se både mina kära kollegor och brukarna som jobbar där. Nu står firren i ugnen och jag ska slå mig ner i soffan! Imorgon väntar promenader, mer läsning och mer skrivande.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar