söndag 22 augusti 2010

22 augusti

Det är snart redan både löning och september. Malmöfestivalen smyger sig obemärkt på, och jag går helst i motsatt rikning än folkmassorna. Det är bara inte min festival längre. Senaste tiden har jag haft ett behov av att rensa ut det gamla(bilder på datorn, klädhögar, dokument, kylskåp). Inklusive alla bloggar som legat och skräpat alldeles tomma till ingen nytta alls (vad är det med mig och nygjorda oanvända bloggar?). Resultatet blev att jag gjorde mig av med dem jag inte använder också knåpade jag ihop en endaste. Jag tror det är bra att kunna skriva av sig ibland, även om känslan av att inte veta vem som läser är både spännande och lite läskig. Äsch läkigt, med den attityden kan man ju knappt vistas på internet, eller i världen för den delen. Om en vecka börjar jag ny sista kurs, och då kommer det bli skitbra att kunna ventilera tankar här. Det är lite så jag tänker. För övrigt är denna blogg tänkt att bli ett forum för diverse skönlitterära texter. Det blir säkert lite filosofi och politik också, det kan ju inte hjälpas. Framför allt kommer jag att lägga upp olika texter som jag skriver på. Jag har en drama/komedi och en sci-fi som jag jobbar på. Och en dikt hit och en dit. Gud vet kanske vad! Men så är det ju långsamt hockeyspel med många puckar på samma gång för mig(så vi får väl se). Nu blev Frodo stucken av spindeln på Tv, och jag har verkligen blivit nio år äldre än jag var den där biokvällen när den hade premiär. Nio år, herregud, vad visste jag om världen då, om kärleken? Shit, vad visste jag egentligen om kärleken.



en orkeslös natt sitter du på årtiondenas fönsterbleck
kutad och matt, med statyers ögon
och din silhuett är knappt en skugga längs min yttervägg



Hejdå, söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar