torsdag 26 augusti 2010

26 augusti

Långdag på swedbankstadion idag. När vi var färdiga med allt stod min chef bakom baren och såg lite trött ut. Jag rullade förbi med en jätterolig pälsklädd kärra  som ser ut som en stol med hjul. Jag ville passa på att skoja till det lite, så jag sa något i stil med "Ska du ha skjuts hem sen Lisa?" varpå jag höjde menande på ögonbrynen (och så klart syftade jag på kärran). Hon tittade lite konstigt på mig och sa "Nej tack, jag har min bil idag." Jaha, tänkte jag, hon var kanske inte på skojhumör. Senare slog det mig att hon inte kan ha sett kärran från bakom baren. Haha åh, vad sliskig och konstig jag måste ha verkat.

Hur som helst jobbade jag med en ny tjej idag. Det var roligt tills hon kläckte ur sig något i stil med: "Jag förstår att tjejer kan vara vegetarianer, men killar, nej det kan jag inte fatta. Det måste vara bögar i så fall. Jag kan inte förstå varför killar är vegetarianer annars." Det uttalandet är fel på så många nivåer att jag inte vet var jag ska börja. Suck. Jag respekterar andras åsikter, oftast, men det skrämmer mig att människor på allvar kan tänka och tycka på det viset. Jag bara hoppas hon var ung och dum och bara inte hunnit fundera så långt än. Eller så kan man bara sluta bry sig om vad andra tycker, får öva mig på det :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar