måndag 25 oktober 2010

25 oktober

Okej, så jag har en vecka på mig att läsa stort antal sidor ur Litteraturens historia i världen och Från Sapfo till Strindberg. Vad kan det röra sig om? Ett par hundra sidor i finstil text. Sedan ska jag läsa Tristan och Isolde (Bédier), Essayer (Montaigne), Hamlet och En Midsommarnattsdröm (Shakespeare). Anteckningar ska gås igenom, delar av Bibeln ska jag läsa på nätet. Jag har säkert glömt något. Imorgon blir en riktig pluggdag, ska sätta mig på ett café och bara läsa en hel dag.

Nu för tiden har jag bestämt att jag ska ha lite morgongymnastik varje morgon :) Jag får för mig så mycket periodvis, tröttnar på livsstilar och byter ut saker och ting med annat. Nu har jag alltså fått för mig att jag ska ha morgongympa och att jag ska sikta in mig på att promenar/jogga minst en mil om dagen. Det är inte ett dugg konstigt, jag trivs inte med att vara för stillasittande, periodvis funkar det och är skönt, men sen går det till en gräns där jag bara vill springa och vara aktiv osv. Det är så skönt dessutom, lättare att fokusera, lättare att somna, det är lite terapi också och massa glädjeämnen och välbefinnandekänslor som kommer fram när man är aktiv. Jag är rädd för inaktivitet, det skrämmer mig faktiskt. Men det är en svår balans.

Det blir som sagt var inte så mycket eget skrivande just nu. Inte på grund av att jag inte har tid, men jag är lite så, att jag bara kan fokusera på en sak i sänder vad gäller kreativa ting. Just nu är det studier och läsning, och då blir jag bara stressad om jag sitter och skriver också. Men jag har i alla fall tänkt ut fortsättningen på Moon Parades, känner mig glad över det jag kommit på, ska bli skoj att leka med olika idéer och se hur berättelsen fortskrider så småningom.

Nu pladdrar jag som bara den, behövde skriva av mig lite snabbt här.
Gick med i Gaddad.se - limrmil heter jag där. Schysst sida där man kan kolla in andras tattoos och ladda upp bilder på sina egna. Jepp, inget mer Facebook, lite förvånad över att jag inte återvänt till det. Men det tar för mycket tid helt enkelt och är alldeles för simpelt på något vis. Det är enkelt att bara sitta där och kolla runt, krävs inte så mycket tankeverksamhet direkt. Saknar det inte alls, jag var för snokig, inget bra :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar