torsdag 16 september 2010

16 september

Har haft en fantastisk lyrikanalysdag tillsammans med mina kursare. Först delade vi upp oss i grupper och fick var sin dikt att diskutera och grunligt analysera. Vi valde Carl Snoilsky - Svarta Svanor ( åh vilken symbolik!). De andra fick G. Fröding, S. Åkesson och M. Johansson att välja mellan.
Sedan sågs vi igen och gick igenom alltsammans tillsammans med läraren.
Känslan inom mig är en blanding av beundran och faschination, speciellt för Fröding och Snoilsky. Vilken berättarteknik de har! Vilken skicklighet! Åh... Hur har jag kunnat leva utan alla dessa texter, och hur kommer det sig att jag inte upptäckt dem tidigare? Jag måste ha slumrat djupt.

Har lyssnat på Tori Amos hela dagen, känner mig märkligt skör och trygg. Hennes röst är verkligen lika bra som hennes texter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar