söndag 26 september 2010

Helg i Köpenhamn

Helle Thorup hette det spa vi var på. Först på lördagen satt vi i "gratisdelen" som innefattade bubbelpool, ångbastu och vanlig bastu samt iskall hinkdusch :S Helt vanligt kan man säga, men med riktigt mysig belysningar i olika färger och en ovanvåning som man kunde sitta och slappa på. Nedervåningen med bubbelpoolen såg ut så här:



Sedan gick jag på en ansiktsbehandling. Terapeuten sa att jag hade komplex problemhy och satte ihop en riktigt bra serie till mig. Murad hette den serien:
http://www.murad.com/acne-products.jsp
Intressant va! :P

Det blev ett besök på detta fantastiska bokcafé, Paludans:

Här kunde man verkligen sitta och slappa och äta riktigt god mat, dricka gott kaffe osv ända tills tio på kvällen. Såg mest ut att sitta studenter och andra med böcker och laptops. Hade jag bott i Köpenhamn hade ni hittat mig här!


Sedan var vi på David Lynch konstutställning (herregud vilken utställning). Inget illa mot David, men vad fasiken ville han ha sagt med den konsten? Jag funderade på att han ville skapa samma känsla som hans filmer, och att han därför skapat det mest groteska uppseendeväckande han kunnat tänka sig, i syfte att effektivt projecera de där mystiska känslorna till sina fans. Och det lyckaes han med. Förvirring, osäkerhet, avsky, rädlsa.. Var några av de känslor jag upplevde. Ändå glad att jag gick dit, men jag skulle ju aldrig ta denna konst på allvar, gå runt en hel dag och betrakta ur olika vinklar, haha nej. Det snyggaste där var de olika neonljuskonstellationerna som konstutställningen skapat i Lynch ära.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar