fredag 10 september 2010

Valtips!

Till er som förvirrat er i den rödgröna djungeln utav intressanta valkandidater kan jag tipsa om Jens Holm (V).
Själv har jag letat efter någon som kombinerar vänstertänkande med miljö- och djurfrågor, och om du är inne på samma spår gå då in på http://jensholm.se/ och kolla igenom vilka frågor som ligger honom närmst. Jag var först inne och kollade runt på http://valpejl.se/ för att försöka hitta någon miljöpartist som valt djurfrågor som en av sina tre hjärtefrågor, men fann ingen som nämnde just detta. Möjligtvis hänger det ihop med klimatfrågor och miljötankande i stort och på så vis inte nämns för sig själv. Men ville ändå hitta någon som faktiskt tog upp det i sin presentation. Kom på något sätt in på Jens hemsida och insåg att jag kände igen honom från en tvdebatt med miljön i fokus (där även Wetterstrand samt representanter för övriga partier fanns med). Jens var hur som helst där för att diksutera miljö utifrån ett vänsterperspektiv. För mig tycks Jens manifestera båda dessa sidor, och är som en slags brygga mellan miljöpartiet och vänsterpartiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar